Blog

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse

En af de vigtigste dele af dit SEO-arbejde er søgeordsanalysen. Det betyder, at du identificerer, hvordan potentielle kunder søger efter dine tjenester og produkter på Google.

Indsigterne fra analysen fungerer som et udgangspunkt, når du derefter optimerer dit indhold til søgeord. Drømmen er at finde søgeord, som er meget udbredte og nemme at få til tops på Google. Hvordan gør man det? Bliv hængende, så forklarer vi det.

Hvad er søgeord?

For det første er det værd at definere, hvad et søgeord er. Som navnet antyder, er det ord, som folk bruger, når de søger efter noget på søgemaskiner (Google, Bing, Yahoo, DuckDuckGo og andre).

Begrebet bruges både om enkelte ord, som “byggefirma”, men også om længere sætninger som “bedste opskrift på fastelavnsboller”.

Hvad er søgeordsanalyse, og hvorfor er det så vigtigt?

Søgeordsanalyse betyder at finde ud af:

  • hvilke søgeord der er vigtigst for dig.
  • hvor ofte folk søger på de forskellige søgeord (søgevolumen)
  • hvilket indhold folk vil have på de forskellige søgeord (search intent).
  • hvad der skal til for at blive set på de forskellige søgeord.

… og så kan du eksekvere en strategi for at nå til tops i Google på dine prioriterede søgeord.

Søgeordsanalyse er vigtig for at:

  1. Få trafik fra Google. Det er vigtigt for din virksomhed at finde ud af, hvilke søgeord der bruges, når kunderne søger efter dine produkter og tjenester. Optimering af dit indhold til kritiske søgninger er den bedste måde at få relevant trafik fra Google på.
  2. Lære din målgruppe at kende. Googles algoritmer tilpasser sig hele tiden for at vise de mest relevante resultater øverst. Ved at studere de sider, der topper søgemaskinerne, kan du lære, hvad folk forventer, når de besøger din side. Du har sikkert oplevet, at du har besøgt forskellige sider og tænkt “det her er fuldstændig irrelevant for mig” og klikket tilbage til Google. Det vil du for alt i verden undgå, når nogen kommer ind på din hjemmeside.
  3. Forbedre konverteringsraten. Ved at finde ud af, hvad besøgende forventer, når de leder efter dine produkter og tjenester, kan du optimere dine konverteringspunkter og CTA’er (calls to actions).
  4. Strukturer din hjemmeside bedre. En søgeordsanalyse vil hjælpe dig med at finde forbindelser mellem forskellige emner og give dig indsigt i, hvordan du bedst strukturerer og kategoriserer dem. I sidste ende vil det forbedre oplevelsen af din hjemmeside. En bedre hjemmesidestruktur vil også føre til bedre placeringer på Google.
  5. Opbyg dit brand. Jo mere synlighed du får på Google, og jo bedre du bliver til at hjælpe dine brugere, jo bedre bliver dit image.

Søgeordsanalyse er mere end at forstå, hvordan man påvirker Google til at give dig mere trafik. Det handler om at forstå dine kunders rejse, fra de indtaster en forespørgsel i søgefeltet, til de kontakter dig for at få et tilbud eller afslutte et køb.

Vent ikke med søgeordsanalyse

Desværre tror mange, at SEO er noget, man kan tilføje til sin hjemmeside “senere”. Vi har hjulpet alt for mange virksomheder, som fortryder, at de ikke tog fat på det fra starten.

En almindelig fejl er, at virksomheder og organisationer bruger deres egne termer og navne for deres tilbud. Ord, som almindelige mennesker aldrig bruger. Resultatet er, at ingen finder dem på Google, og de går glip af potentiel forretning.

Eksempel:
Du er et rekrutteringsbureau, der har specialiseret sig i at rekruttere ledere, en tjeneste, du har kaldt “Executive Pro Recruitment”. Det er der ingen, der ansøger om. “Executive Search”, derimod, har 200 søgninger om måneden.

image

Source: Ahrefs Keyword Explorer

Søgeordsanalysen beskriver, hvordan din målgruppe kommunikerer, hvordan de søger, og hvad de forventer, når de besøger din hjemmeside. Ved at lave søgeordsanalysen så tidligt som muligt, kan du lade indsigterne påvirke indholdet og strukturen på hele din hjemmeside.

Nok om skrækscenarierne, det er tid til at dykke ned i principperne for søgeordsanalyse, og hvordan man gør det selv.

Primært søgeord

Groft sagt kan hver side på din hjemmeside, dvs. hver enkelt URL, have et større tema, som den omhandler. Et primært søgeord. Dette er den vigtigste søgning, som du ønsker, at siden skal vises med på Google. Det kan være “Søgeordsanalyse” som i denne guide, eller “Vinduespolering Odense” for et rengøringsfirma, der har en side om netop det.

Hold dig til det primære søgeord og formålet med søgningen, når du laver indholdet til siden. Hvis du bevæger dig for langt væk, forstår Google ikke sammenhængen, og siden får ingen trafik. Brugerne vil også blive frustrerede over den forvirrende oplevelse og ikke opføre sig, som du gerne vil have dem til (konvertere).

Eksempel

Hvis du er en e-handelsside for motorkøretøjer, kan du ikke have én side, der er synlig for “udstødning”, “dæk” eller “cykelholder”. Disse søgninger kræver hver deres side. Men du kan og bør have en kategoriside, der samler de forskellige sider, som kunne hedde “bildele”. Så har du fire sider, der besvarer fire forskellige søgninger, og som også er linket via siden “bildele”.

image

Hvorfor er det så vigtigt? Jo, fordi:

De forskellige søgeord har mange søgninger og potentiel trafik til din side:

  • Bildele: 700 søgninger/måned
  • Udstødningssystemer: 1.500 søgninger/måned
  • Dæk: 8.100 søgninger/måned
  • Cykelholder: 2.300 søgninger/måned

De forskellige søgninger har forskellige intentioner. En person, der søger efter dæk, er sandsynligvis kun interesseret i dæk, og de ønsker ikke at ende på en side med andre produkter.

Så igen, hold dig til ét primært søgeord pr. side. Det er bedst for dig, kunden og Google.

Long tail-søgninger

Det primære søgeord er ikke det eneste søgeord, som siden kan vises på. Der er altid en række søgninger, som vil være relevante for siden, og som er baseret på det primære søgeord. Disse kaldes long tail-søgeord. For eksempel “bedste hårtrimmer under 500 kr.”.

Eksempel

Hvis vi fortsætter med bilforhandleren og siden “Cykelholder”, kan den også blive vist på søgninger som f.eks:

  • cykelholder til bil uden træk: 800 søgninger/måned
  • cykelholder til 2 cykler: 450 søgninger/måned
  • bestil nummerplade til cykelholder: 200 søgninger/måned

Det er nemt at se, at en side om cykelholder hos en onlineforhandler kunne have været relevant for alle disse søgninger. Generelt gælder det, at jo længere hale søgeordet har, jo færre søger efter det, men jo mindre konkurrence er der om søgningerne.

Hvordan finder man ud af, hvilke primære søgeord der er de bedste, hvilke long-tail-søgninger der er, og hvilken hensigt der ligger bag de forskellige søgninger? Svaret er søgeordsanalyse.

Gennemfør en søgeordsanalyse

For at finde ud af, hvilke søgeord der er vigtige for din virksomhed, kræves en søgeordsanalyse. Det betyder, at du skal lede efter søgeord, der er relevante for dig, se på, hvor ofte der bliver søgt på dem, deres søgevolume, og hvad det kræver at blive vist på dem. Til det har du brug for et søgeordsværktøj, og der findes masser af dem online.

3 gode søgeordsværktøj som vi kan lide:

  1. Ahrefs
  2. SEMRush
  3. Moz Keyword explorer

Mange søgeordsværktøjer har prøveperioder, så du kan teste, om værktøjet fungerer for dig.

Hvis du ikke vil betale, er der et godt værktøj, som er gratis, hvis du har en Google Ads-konto: Keyword Planner.

Hvordan bruger man søgeordsværktøjer?

De fleste værktøjer har lignende funktioner. Du kan lede efter og analysere søgeord fra forskellige vinkler. Det er som en sammenfiltret garnnøgle, som du kan løse op fra forskellige ender. De mest almindelige måder er:

  1. Baseret på søgeord. Du indtaster søgeordet i værktøjet, og det giver dig oplysninger om søgevolumen, sværhedsgrad og relaterede søgeord. Se eksemplet nedenfor fra Ahrefs Keyword Explorer-værktøjet, hvis vi ser på søgeordet “el scooter”: image

    Source: Ahrefs Keyword Explorer

     

    Værktøjet viser information om selve søgeordet, dets gennemsnitlige månedlige søgevolume, men også om der er sæsonbestemte toppe. Her kan du se, at der bliver søgt mest efter elektriske løbehjul om sommeren. De sæsonbestemte data giver vigtig indsigt i, hvornår du bør promovere forskellige produkter og tjenester.

    Ahrefs keyword planner giver også detaljerede oplysninger om relaterede søgninger:

    • Søgninger, der indeholder nøgleordet: “xiaomi el scooter”, “el scooter sale”
    • Spørgsmål, folk stiller i forbindelse med søgeordet: “hvad koster det at oplade en el-scooter”
    • Andre søgeord, som dine konkurrenters sider vises på: “elscooter” og det specifikke term “el knallert”.
    • Emner, som dine konkurrenter taler om på deres sider: “rækkevidde”, “offentlig vej” og så videre.Alle disse oplysninger vil være uvurderlige senere, når du skal skabe indhold til din side.
  1. Baseret på hjemmesiden/websiden. Du kan bruge søgeordsværktøjer til at se, hvilke søgeord en bestemt hjemmeside optræder på. Hvis du har en konkurrent, som har god synlighed på Google, kan du kigge på den for at få søgeordsdata og inspiration.

Se for eksempel på Thansens hjemmeside om el-scootere. Ud fra dette kan du drage konklusioner om, hvilke synonymer der kan være værd at målrette mod, eksempelvis “el-scooter 2 hjul”

image

Source: Ahrefs Keyword Explorer

 

Søgeordsværktøjer har en række andre egenskaber og funktioner, men det er dem, du har brug for til at foretage den grundlæggende analyse.

Analyse af long tails och spørgsmål

Som vi nævnte før, er der ofte long tail-søgninger forbundet med hver primær søgning.

I søgeordsværktøjet kan du slå dem op og analysere, hvilke af dem der kan være fornuftige for dine sider. Nogle er bedre, og andre er dårligere. Søgninger, der inkluderer dine konkurrenters brandnavne, er ikke noget, du bør prioritere til dit indhold.

Eksempel:

Søgningen “elscooter udsalg” er sikkert god for alle forhandlere, mens “elscooter elgiganten” kun er relevant for Elgiganten.

Det gælder i hvert fald når du laver søgeordsanalyse primært til SEO. Hvis du arbejder med Google Ads, kan du annoncere på “elscooter elgiganten”, men det vil vi ikke komme dybere ind på her. Vi fokuserer udelukkende på SEO i denne guide.

Find mønstrene

Prøv at finde mønstre i longtail-søgningerne omkring dit primære søgeord. Det vil hjælpe dig med at forstå, hvilken slags problemer dine kunder står over for.

Eksempel:

Hvis vi igen bruger e-handelsbranchen som eksempel, så lad os se på søgeordet “el scooter”. Termet har 6.200 søgninger om året, Hvis vi ser på long tail søgningerne, ser vi følgende mønster:

image

Vi ser mange søgninger relateret til fart.

Når vi ser på rene spørgsmål, dvs. når nogen taster et spørgsmål ind på Google, forstærkes dette billede:

image

Forskellige søgeordsværktøjer har deres egen funktionalitet til at få adgang til long-tails og spørgsmål, men de har en tendens til at være ret pædagogiske. Sådan ser det f.eks. ud i Eye10:

“Word count” lader dig indstille minimumsantallet af ord i en søgning for at finde længere long tails.

image

 

Med “Questions” kan du filtrere frem alle søgninger, der er rene spørgsmål:

image

 

Du kan også supplere dette ved at kigge på Googles “Folk spørger også om” for at få flere forslag til spørgsmål:

image

Nu ved du, hvordan man ser på et søgeord, og det er tid til at se på, hvordan du anvender den viden til dit indhold.

Analyser hvert produkt, kategori og service

Du bør analysere hver service, hvert produkt og hver kategori i dit tilbud og finde de bedste søgeord til dem. Nogle gange er der synonymer for søgeordene, såsom ‘elektrisk løbehjul’ og ‘el-løbehjul’. Det er vigtigt, at du fanger disse.

Mens du analyserer og dokumenterer dine primære søgeord, skal du også indsamle de vigtigste long-tail-søgninger. Det er vigtigt for at:

  1. Få den størst mulige eksponering på Google.
  2. Hvis der bliver søgt efter noget i relation til dit produkt/din service, bør du besvare disse spørgsmål for at opbygge tillid og en mere brugervenlig oplevelse. Det vil øge chancen for en konvertering.

Produkter, tjenester og kategorier har alle lidt forskellige udfordringer forbundet med dem. Lad os tage et kig på dem hver især.

Produktsider

Produktsider er de sider, der beskriver et specifikt produkt, f.eks. en iPhone 14. Almindelige søgninger i forbindelse med produkter er:

  • Prisrelaterede – Pris, pris, billigst, tilbud, udsalg osv.
  • Vurderingsrelaterede – Vurdering, bedømmelse, sammenligning, test, anmeldelse og meget mere.

Derudover vil du også bemærke, at søgningerne også er tilpasset til forskellige varianter af den samme model:

  • “iphone 14 pro max 256gb”
  • “nike air force 1 herre hvid”
  • “paco rabanne invictus 100ml”

Eksempel:

Sådan ser søgevolumen ud for forskellige søgninger, der indeholder “iphone 14” og “gb”:

image

Om du sælger mobiltelefoner, kunne du have en side for hver variant af iphone 14. Det kræver arbejde og dedikation, men ved at oprette sider for de forskellige typer, har du chancen for at udnytte alle disse søgninger. Det vil også være mere relevant for dine besøgende.

Hvis du har produkter, der har forskellige størrelser, farver eller andre kvaliteter, kan det være relevant at oprette specifikke sider for forskellige varianter. Læs mere om, hvordan du gør det, i vores guide om søgeordsoptimering.

Kategorisider

Kategorisider er sider, der grupperer produkter, tjenester eller andet relateret indhold. Eksempler kan være:

  1. Samsung mobil (1.300 søgninger/måned) – Samler alle Samsung-mobiltelefoner på ét e-handelssite.
  2. Familieret (450 søgninger/måned) – samler alle familieretlige tjenester i ét advokatfirma.
  3. Julemad (2.600 søgninger/december) – Samler alle juleopskrifter på en madblog.
image

Arlas Kategoriside om julemad

Det er vigtigt, at brugere og Google kan navigere gennem din hjemmeside på en naturlig måde og forstå konteksten for indholdet. Almindelige søgninger knyttet til kategorisider er:

  • Prisrelaterede – Billig, pris, udsalg, tilbud, køb.
  • Kvalitetsrelaterede – God, bedst, lækreste, pæneste.
  • Tidsrelaterede – Ny, seneste

Eksempler på kategorisøgninger:

  • Billig dæk (2.000 søgninger/måned)
  • Bedste airfryer (3.000 søgninger/måned)
  • Nyeste iphone (1.500 søgninger/måned)

Underkategorier

Søgeordsanalyse af kategorier betyder også at se, hvilke underkategorier der kan være relevante.

I tilfældet ovenfor, med “Samsung mobil”, kunne det have været en underkategori til hovedkategorien “mobiltelefoner”. Siden “Mobiltelefoner” ville sandsynligvis have en underkategori pr. mobilmærke for at gøre det lettere for brugerne og Google. Strukturen ville se sådan ud:

image

Service-sider

Der er to ting, du skal overveje, når du analyserer søgeord for dine ydelser:

  1. Synonymer for ydelsen – Ofte søges der både efter selve ydelsen, f.eks. familieadvokat, men også efter selve fagkategorien, familieadvokat. Inkluder altid begge dele i din analyse.
  2. Lokal forankring – Den mest almindelige longtail-søgning efter en tjeneste er at søge efter den lokalt, for eksempel “maler københavn”. Det er vigtigt, at du undersøger søgemængderne for alle dine tjenester på alle de steder, hvor du opererer.

Almindelige søgninger på servicesites er:

  • Prisrelaterede – billig, pris, pris.
  • Kvalitetsrelaterede – god, bedst.
  • Geografiske – København, Århus, Aalborg

Hvis du er et byggefirma, der har hele Sjælland som opland, vil du gerne vises på:

  • Byggefirma sjælland (200 søgninger/måned)
  • Byggefirma københavn (60 søgninger/måned)
  • Byggefirma slagelse (20 søgninger/måned)

Informative sider

Ud over tjenester, produkter og kategorier er der en anden stor gruppe af websider – de informative sider. Deres funktion er at informere besøgende om et emne, der er relateret til din virksomhed, ofte i form af vejledninger eller blogartikler. De er relevante for besøgende tidligere i købsrejsen og vil normalt ikke føre til en direkte konvertering. Derimod kan de være en god måde at øge kendskabet til dit brand på, før kunden har truffet en beslutning.

Et eksempel:

Et webbureau kunne have en guide om “hvordan laver man en hjemmeside” (900 søgninger/måned) som forklarer, præcis hvordan man gør. Måske kan den besøgende selv lave hjemmesiden, hvilket ikke fører til salg, men giver en positiv opfattelse af virksomheden. Måske indser den besøgende, at det er nemmere at bruge bureauets hjælp, og takket være den nyttige artikel kontakter de bueauet for at få hjælp.

Sådan kan det se ud i Ahrefs, når du leder efter ideer til dine informative sider:

image

Søgeintention

Du har nu kigget på søgeordene og deres longtails og har sandsynligvis fået en idé om, hvilken type indhold du skal skabe. Men du kan tage den analyse et skridt videre. Til det har du faktisk kun brug for Google.

Et af Googles hovedformål er at levere de mest relevante svar på de spørgsmål, der bliver stillet. Næsten hver gang de opdaterer deres algoritme, er det for på en eller anden måde at forbedre produktet i den retning.

Det betyder, at de søgeresultater, der vises øverst for en given søgning, har indhold, som Google mener er relevant for søgningen. En god nyhed, hvis du vil forbedre dit eget indhold for dine brugere. Ved at analysere de øverste resultater for alle dine kritiske søgninger, får du en idé om, hvilket indhold både Google og brugerne forventer.

Kernespørgsmål du kan analysere:

  • Hvilken type indhold vises øverst? Produkt, service, kategori eller informativ side.
  • Lav en liste over, hvilke problemer de største konkurrenter løser, og hvordan de løser dem.
  • Er der fællesnævnere mellem topsiderne? Har de alle videoer? Er de rige på pædagogisk grafik? Har de en eller anden form for digitalt værktøj, som er nyttigt for den besøgende?
  • Hvor meget tekstindhold er der på siderne? Der er ikke noget magisk tal for, hvor mange ord der skal til for at blive vist øverst, men tekst er Googles vigtigste måde at forstå konteksten på en side. Læg mærke til ordtallet for den konkurrent, der har det højeste ordindhold.

Det handler i bund og grund om, hvordan du indsamler data til din søgeordsoptimering, og hvilke værktøjer du skal bruge til analysen. Afhængigt af hvilken type projekt, analysen skal bruges til, tilpasses processen en smule. Tre typiske situationer for en søgeordsanalyse er:

  1. Søgeordsoptimering af eksisterende indhold.
  2. Omstrukturering og/eller udvidelse af eksisterende indhold.
  3. Opbygning af en ny hjemmeside.

Analyse til søgeordsoptimering af eksisterende indhold

Hvis du kun ønsker at optimere dit nuværende indhold, kan du lave søgeordsanalysen på følgende måde:

Opret et arbejdsdokument i Excel/Sheets/Numbers, og tilføj følgende kolonner:

  1. URL
  2. Nøgleord
  3. Nuværende position
  4. Søgevolumen
  5. Longtails
  6. Forespørgsler
  7. Antal ord
  8. Type af indhold
  9. Nødvendige elementer
  10. De største konkurrenter

Udfyld alle de webadresser, du vil optimere, i dokumentet på følgende måde

  1. Først skal du se på, hvilke søgeord dine søgeord rangerer på i øjeblikket, og registrere disse data. Sådan kan det se ud for en side, der sælger proteinpulver, hvis vi kigger i Ahrefs:
    Med en 9. position på “proteinpulver” er de ikke langt fra at begynde at drive god trafik på søgeordet. Vi kan også se, at siden er synlig på søgningerne “tilbud” og “billig”. Et rigtig godt udgangspunkt.
  2. Se på longtails og spørgsmål til søgeordet, og noter dem i den respektive kolonne.
  3. Se på de største konkurrenter på søgeordet, hvor mange ord er der i deres indhold, og hvilken type indhold er det? Har de nogle elementer, som du ikke har, f.eks. videoer, kontaktformularer, en form for værktøj eller lommeregner, som er nyttig for de besøgende?

I tilfældet med protein -og energipulver kunne arbejdsdokumentet se sådan ud: image

Dette vil være dit arbejdsdokument, når du gennemgår side for side for at gøre dem søgeordsoptimerede. Når du prioriterer dit arbejde, bør du give fordel til:

  1. Sider, som du ved, er vigtige for din virksomhed.
  2. Sider, der allerede rangerer højt
  3. Sider, hvor indsatsen ikke er så stor for at komme over dine konkurrenters niveau.

Analyse til omstrukturering/udvidelse af indhold

Hvis du udvider din hjemmeside eller planlægger at omstrukturere dit indhold, bør en søgeordsanalyse være grundlaget for ny struktur og nyt indhold. Gennemgå den proces, vi beskrev i det foregående afsnit, men tilføj følgende trin:

  1. Foretag en konkurrenceanalyse af dine største konkurrenter for at se, hvilket indhold de har, som du mangler. Brug funktionen “content gap” i Ahrefs eller lignende til at finde huller:image
  2. Se på dine konkurrenters topsider med funktionen “top pages”, og bemærk, hvilke sider du mangler: image
  3. Se på dine konkurrenters søgeord i “organic keywords” for at se, om der er nogle søgeord, som du ikke har: image
  4. Se på, hvordan konkurrenterne har struktureret og organiseret deres indhold i deres navigation og URL-struktur. En smart struktur inkluderer kategorierne i strukturen, som i dette eksempel: https://www.matas.dk/helse-sundhed/traening-vaegttab/protein-energi/proteinpulver

Til sidst har du en liste over manglende søgeord. Baseret på denne opretter du et regneark, der ligner det til optimering af eksisterende indhold. Den eneste forskel er, at du tilføjer en kolonne, der viser, om siden findes eller ej.

image

Hvis du er ved at omstrukturere dit indhold, er det også en god idé at gennemgå din kategorisering. Prøv at bruge dataen til at finde et logisk hierarki baseret på, hvordan brugerne søger. Se, om der er konkurrenter, der gør det på en smart måde. Sådan kunne en struktur se ud:

image

For at skabe et godt overblik kan du sortere dit arbejdsdokument ud fra kategorier, underkategorier og produkter:

image

Søgeordsanalyse til en ny hjemmeside

Hvis du er ved at bygge en ny hjemmeside, er søgeordsanalysen det første, du skal gøre, når du planlægger indholdet. Brug den samme skabelon som beskrevet ovenfor, bortset fra at du ikke har nogen eksisterende sider, kun nye.

Vær særlig opmærksom på kategorisering, da hele hjemmesidens struktur sandsynligvis vil være farvet af denne analyse. Visualiser hierarkierne, og hvordan de forskellige sider relaterer til hinanden. Det gør det lettere at forstå sammenhængen.

Lad dig inspirere af hjemmesider, der har gode placeringer, både for kategorisider og for produkt-/servicesider. Se, hvordan de har organiseret deres indhold, og hvilke søgeord de optræder på. Stjæl de bedste ideer og gør det bedre på din nye side.

Sværhedsgrad (links)

Endelig er det tid til at vurdere, hvor svært det er at blive synlig på forskellige søgninger. Det spiller ingen rolle om du har det mest fængende indhold og den smartest strukturerede hjemmeside, hvis du ikke også har backlinks. De fungerer som et kvalitetsstempel for Google og er en af søgemaskinens vigtigste rankingfaktorer.

Du har brug for et værktøj til at analysere dine konkurrenter, som f.eks. vores eget værktøj, Eye10, hvor du indtaster dit søgeord og ser på dine konkurrenters DR (Domain Rating – styrke fra 1-100) og deres RD (Referring Domains – hvor mange unikke domæner, der linker til dem). Det giver dig en indikation af, hvor mange links du skal bruge for at komme til at ligge i toppen.

Læs gerne vores guide om linkbuilding.

Win-win med søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse handler om at se på data, omkring hvordan folk søger, og hvad Google prioriterer ved disse søgninger. Analysen giver dig et kort over, hvordan du kan skabe indhold, som både brugerne kan lide, og som Google vil prioritere. En rigtig win-win-situation!

Hvis du ikke har tid eller føler dig overvældet, er vi her for at hjælpe. Kontakt os i dag og få en gratis SEO-analyse, hvor vi også kigger på dine vigtigste søgeord.

FAQ

Hvad er søgeordsanalyse?

Søgeordsanalyse indebærer at du identificerer, hvordan folk søger efter dine produkter og tjenester online. Det fortæller dig også hvilket indhold Google og brugerne foretrækker, og sværhedsgraden af at komme til tops på det specifikke søgeord.

Hvilke søgeord bør jeg satse på?

Det er klogt at fokusere først på alle de søgeord, der er afgørende for dine vigtigste tjenester og produkter. Husk, at det vil kræve en større indsats for de mere konkurrenceprægede søgeord, men det er værd at starte rejsen så hurtigt som muligt.

Hvordan laver man en søgeordsanalyse?

Lav først en liste over de primære søgeord for dine produkter og tjenester. Brug derefter et søgeordsværktøj til at identificere:
1. Volumen af søgninger på søgeordene
2. Relaterede søgninger og deres volume
3. Omfanget og typen af indhold som Google virker til at foretrække
4. Hvor udfordrende det vil være at dukke op på søgeordet (hvor mange links konkurrenterne har)
Free SEO analysis

Få en gratis SEO analyse

Free SEO analysis
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Which type of analysis do you wish?
I accept the privacy policy